Програма вступного випробування з з іноземної мови при вступі на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “Магістр” на базі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня “Бакалавр”, “Спеціаліст” (спеціальність Переклад)

Шановні абітурієнти!Вітаємо Вас на сайті Інституту іноземної філології. Програму вступного випробування з з іноземної мови при вступі на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “Магістр” на базі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня “Бакалавр”, “Спеціаліст” (спеціальність Переклад)  ви можете знайти у цій статті, натиснувши "детальніше". Програма затверджена на засіданні Приймальної комісії НПУ імені М.П. Драгоманова головою Приймальної комісії Андрущенко В.П., рекомендована Вченою радою Інституту іноземної філології головою Вченої ради Гончаровим В.І.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
У державних документах з вищої освіти наголошується на необхідності формування нової генерації педагогічних кадрів, підготовленої до якісного забезпечення освітніх потреб особистості, розвитку її інтелектуального та культурного потенціалу. Розв’язання цієї проблеми у сучасних умовах вимагає від вчителя глибокого усвідомлення особистісно-орієнтованої парадигми освіти, творчого підходу до організації навчально-виховного процесу, комп'ютерної грамотності, володіння іноземними мовами. Значення останнього посилюється тим, що входження України у Європейський освітній простір, приєднання до Болонського процесу, інтеграція нашої країни в світову спільноту підвищує попит на знання іноземної мови як засобу передачі інформації в усній і письмовій формах комунікації. За таких умов нагальною проблемою сучасної практики вищої педагогічної освіти є не лише підвищення ефективності професійної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови, але й якісного рівня вступних іспитів з іноземної мови на філологічні спеціальності, що дозволяє досягти більш високого рівня конкуренції під час вступу і, як наслідок, вищих результатів навчання і вищої конкурентоспроможності випускників навчального закладу.
Програму до вступного екзамену з іноземної мови укладено з урахуванням вимог до обсягу знань, умінь і навичок, передбачених програмою з іноземної мови.
Метою вступного іспиту є перевірка знань з теорії мови; засвоєння різних видів мовленнєвої діяльності (письмової та усної) в рамках літературної норми, основна увага приділяється комунікативному, ситуативному і текстуальному підходам. Студент повинен демонструвати практичне володіння мовленням на рівні програмових вимог, знання з основ теорії мови, здатність і готовність реалізувати одержану підготовку в майбутній науково-професійній діяльності. Абітурієнт повинен володіти знаннями з базових філологічних дисциплін: теоретичної граматики, теоретичної фонетики, історії іноземної мови. Студент повинен бути всебічно розвинутим, вміти спілкуватися на різні теми іноземною мовою, висловлювати свою думку.  
Абітурієнт повинен:
-    орієнтуватися у теоретичних засадах провідних галузей лінгвістики, а також володіти сукупністю сучасних методів та підходів до вивчення мови;  
-                      вільно спілкуватися іноземною мовою із додержанням орфоепічних, граматичних, лексичних і стилістичних норм в усній і письмовій формах мовленнєвої діяльності,  
-                      вести бесіду у різних ситуаціях, головним чином у ситуаціях професійного спілкування,
-                     викладати інформацію загально-філологічного і суспільного змісту в різних видах письмових робіт.
   ЗМІСТ ЕКЗАМЕНУ
1. Перевірка здобутих знань з теорії мови, що включає в себе питання з теоретичної фонетики, теоретичної граматики та історії іноземної мови.
2. Переклад речень з української мови на іноземну. Підібрані речення містять зразки мови і мовлення (граматичні структури, лексичні одиниці), які відбивають типові і важливі граматичні та лексичні явища іноземної мови, включені в граматичний та лексичний, а також тематичний програмові мінімуми.
3. Ситуація мовлення. Підібрані ситуації вимагають адекватної мовленнєвої поведінки з врахуванням соціокультурних особливостей мовного середовища, використання автентичних засобів вираження, лексичної і граматичної компетенції в межах програми з іноземної мови.
Структура екзаменаційного білета з англійської мови вступного іспиту в магістратуру   
І :  Питання з теорії мови включають в себе питання з теоретичної фонетики, теоретичної граматики та історії англійської мови. (питання з двох дисциплін у кожному білеті)
II: Переклад 5 речень з української мови на англійську.
III: Коментування одного англійського прислів’я.
IV: Складання ситуації на тему, зазначену в екзаменаційному білеті.  
   Приклади орієнтовних питань з  теоретичної  граматики
1.    The noun, its definition, morphological structure, classification.
2.    The word and its morphemic structure. Types and kinds of morphemes. Criteria for classification of words into parts of speech
3.    The sentence. Simple, simple complicated and quasi-sentences.
4.    The verb. The category of tense. The category of aspect. The category of voice.
  Приклади орієнтовних питань з   теоретичної фонетики
1.    English-Based Pronunciation Standards of English.
2.    Modifications of English consonants and vowels in Connected speech.                           
3.    Alternations of speech sound in English.
4.    American-Based Pronunciation Standards of English.
  Приклади орієнтовних питань з  історії англійської мови
 1. Evolution of language and scope of language history.  Statics and dynamics in language  history.
 2. Interpretation of the Proto-Germanic Consonant Shift.
 3.  Old English Dialects. Linguistic situation.
 4. Etymological survey of the Old English Vocabulary. Native words. Foreign element in the Old English vocabulary.

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.    Англійська мова: Навчально-методичний посібник для студентів філологічного та педагогічного факультетів університету, абітурієнтів, слухачів підготовчих курсів і педагогічних класів / Уклад. Є. В. Євець. - К.: КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2004. -     42 с.
2.    Бонк Н.А. и др. Учебник английского языка. В 2 ч. / Н.А.Бонк, Г.А.Котий, Н.А.Лукьянова. - М.: Высшая школа, 1991. - 639 с.
3.    Верба Л.Г., Верба Г.В. Граматика сучасної англійської мови. Довідник. - Київ, "Логос", 1997 р. - 352 с.
4.    Зеленський П.Г. Англійська мова. Вступникам до вузів. - Київ: Вища школа, 1980. - 272 с.
5.    Керножицкая О.А. Английский язык. Задания по грамматике (временные и неличные формы глагола в схемах, таблицах и упражнениях): Для абитуриентов, слушателей курсов, студентов филологических факультетов. - Киев: Тандем, 1997. - 256 с.
6.    Паніна О.А. 435 тем з англійської мови (для школярів, абітурієнтів, студентів і викладачів). - Донецьк: ТОВ ВКФ "БАО", 2004. - 576 с.
7.    Погожих Г.М., Фищенко Е.П., Ярцева Г.В. 650 тем и разговорных ситуаций по английскому языку с переводом. Информация о всех регионах и городах Украины. 5-11 классы. - Ч. 1 - Харьков: Веста: Издательство «Ранок», 2002. - 560 с.
8.    Каверіна В., Бойко В., Жидких Н. 100 тем з англійської усної мови. Видавництво БАО, Донецьк, 1998, - 202 с.
9.    Практическая грамматика английского языка / Е.К.Старшинова, М.А.Васильєва и др.; под ред. проф. Т.П. Розендорн. -К.: Пресса Украины, 1994. - 238 с.
10.     Тести з англійської мови (підсумкові, випускні, вступні) / Під заг. ред. професора С. Ю. Ніколаєвої. - Київ: Ленвіт, 1995. - 142 с.
11.     Тучина Н.В., Меркулова Т.К., Кузьмина В.С. Speak English with pleasure / За ред. Луїзи Грін (Велика Британія), Кіри О. Янсон (США). Вид. 2-ге, виправлене. - X.: Торсінг, 2002. -288 с.
12.     Hainer S., Steward B. New first Certificate Masterclass: Student’s book. Oxford: Oxford University Press, 1996.
13.     Hainer S., Steward B. New first Certificate Masterclass: Workbook. Oxford: Oxford University Press, 1996.
14.     Hornby A.S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Ed. Sally Wehmeier. Oxford: Oxford University Press, 2000.
15.     Cambridge Learner’s Dictionary. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
16.     Side, Richard and Wellman, Guy. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Fully updated for the revised CPE. Harlow: Pearson Education Limited, 2005.
17.     Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2001.
18.     Vince, Michael. Advanced Language Usage. MACMILLAN: Macmillan Publishers Limited, 2003.
19.     Delahunty G.P., Garvey J.J. Language, Grammar and Communication: a course for teachers of English. New York: McGraw-Hill, Inc., 1994.
20.     Gude K., Duckworth M. Proficiency Masterclass: Exam Practice Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2002.
21.     Gude K., Duckworth M. Proficiency Masterclass: Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2002.
22.     House R., Gude K., Duckworth M. Proficiency Masterclass: Teacher’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2002.
23.     Longman Languaguage Activator. 7th ed. Harlow: Longman Group UK Ltd., 1997.
24.     McCarthy M., O’Dell F. English vocabulary in Use. Upper-Intermediate and Advanced. – Cambridge: Cambridge University Press, 1997.
25.     McCarthy M., O’Dell F. English vocabulary in Use. Advanced. – Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
26.     McDougal, Littell. English Vocabulary Development. Red Level. Grade 7. – Evanston, Illinois: McDougal, Littell and Company, 1991. – 72 p.
27.     McDougal, Littell. English Vocabulary Development. Green Level. Grade 8. – Evanston, Illinois: McDougal, Littell and Company, 1991. – 72 p.
28.     O’Dell, Felicity. English Panorama One. Cambridge University Press, 1997.