10 червня відбулася чергова зустріч в онлайн-кіноклубі кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі», присвячена легендарному фільму Роберто Росселіні «Рим – відкрите місто». Обговорили, як із бажання достовірно зафіксувати понівечене війною життя Італії 1940-х років виникла одна з найпотужніших течій світового кінематографу – неореалізм; як реальні історії прототипів героїв стрічки та реальний досвід участі в італійському Спротиві багатьох членів знімальної групи дозволив створити гранично достовірну й емоційно напружену атмосферу фільму. Обговорили назву та всі її смисли, які розкриваються через сюжетні обставини і образи фільму. Простежили також, як крізь майже документально достовірну реальність «Риму – відкритого міста» проступає й другий план – сакральний, алюзивно обернений до євангельських подій і постатей. Не забули й про виконавців головних ролей – на той момент комедійних акторів Анну Маньяні і Альдо Фабріці – і поміркували над комізмом як засобом «олюднення» трагедійних героїв і над тим, як комічний й релігійний компоненти виводять фільм на францисканський контекст «наслідування Христу» і «усміхненого», людяного християнства. Втім, жіночий рід італійської назви Риму (Roma) спонукав і до осмислення лінії «матері-вовчиці» у фільмі та образів її дітей.

warmovies6.png

Наступна зустріч відбудеться 17 червня о 19.00 за посиланням::https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo і буде присвячена фільму Жана-П’єра Мельвіля «Мовчання моря». Запрошуємо всіх бажаючих!
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema
   
© ALLROUNDER