17 червня відбулася остання в цьому навчальному році онлайн-зустріч кіноклубу кафедри світової літератури та теорії літератури, присвячена фільму Ж.-П. Мельвіля «Мовчання моря» за однойменною повістю Веркора. У насиченій та змістовній розмові розглянули як широкий контекст концепту «мовчання» в літературі, так і його актуальні смисли, реалізовані в повісті та у фільмі. Трагедійні смисли мовчання у фільмі було проаналізовано крізь систему тих візуальних мотивів і знаків (книга, руки, вогонь, музика), які у фільмі стають «мовою» героїв.
Ми щиро дякуємо тим, хто протягом семи тижнів підтримував своєю участю цей майданчик для спілкування у важкий час війни, і сподіваємось, що у новому навчальному році відновимо наші кіно-зустрічі вже під мирним небом.

warmovies7.png

Досі не можеш визначитися де навчатися? Майбутній студенте, ми тебе шукаємо!
Наш факультет іноземної філології запрошує абітурієнтів та їхніх батьків на День відкритих дверей. Він відбудеться 21 червня о 14:00 у форматі зустрічі у Google Meet. Посилання на зустріч:https://meet.google.com/qaa-qiad-snw
Там зможеш дізнатися більше про факультет. Готуй запитання та не соромся їх задавати.
Чекаємо тебе з нетерпінням !

welc22.jpg

23–27 травня 2022 р. на факультеті іноземної філології пройшов Тиждень польської мови і культури, організований кафедрою слов’янських мов для студентів, які вивчають польську мову як другу іноземну. Студенти взяли активну участь у цікавих заняттях і конкурсах, а також інших нестандартних формах роботи, які відбулися в онлайн-форматі.
Студенти 31ап підготували яскраву презентацію «Nasza Polska» зі своїми фотовраженнями з перебування на включеному навчанні у Кракові в 1 семестрі поточного навчального року.

polish1.png

10 червня відбулася чергова зустріч в онлайн-кіноклубі кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі», присвячена легендарному фільму Роберто Росселіні «Рим – відкрите місто». Обговорили, як із бажання достовірно зафіксувати понівечене війною життя Італії 1940-х років виникла одна з найпотужніших течій світового кінематографу – неореалізм; як реальні історії прототипів героїв стрічки та реальний досвід участі в італійському Спротиві багатьох членів знімальної групи дозволив створити гранично достовірну й емоційно напружену атмосферу фільму. Обговорили назву та всі її смисли, які розкриваються через сюжетні обставини і образи фільму. Простежили також, як крізь майже документально достовірну реальність «Риму – відкритого міста» проступає й другий план – сакральний, алюзивно обернений до євангельських подій і постатей. Не забули й про виконавців головних ролей – на той момент комедійних акторів Анну Маньяні і Альдо Фабріці – і поміркували над комізмом як засобом «олюднення» трагедійних героїв і над тим, як комічний й релігійний компоненти виводять фільм на францисканський контекст «наслідування Христу» і «усміхненого», людяного християнства. Втім, жіночий рід італійської назви Риму (Roma) спонукав і до осмислення лінії «матері-вовчиці» у фільмі та образів її дітей.

warmovies6.png

Наступна зустріч відбудеться 17 червня о 19.00 за посиланням::https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo і буде присвячена фільму Жана-П’єра Мельвіля «Мовчання моря». Запрошуємо всіх бажаючих!
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema
24 травня об 11.00 відбулося засідання секції «Історія та поетика світової літератури» конференції «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету. Підсумки науково-дослідної діяльності НПУ імені М. П. Драгоманова за 2021 рік», яке провела кафедра світової літератури та теорії літератури. У доповідях, що прозвучали, було висвітлено актуальні ракурси літературознавчого аналізу текстів світової художньої літератури, зокрема, інтермедіальні та інтертекстуальні (доповіді О. О. Корнієнко та Д. Ю. Кондакової), етико-аксіологічні (доповіді О. С. Анненкової, К. І. Нікітської, О. А. Юдіна), онтологічні (доповіді О. М. Боровської, Т. А. Пахарєвої, Г. М. Шуберт), імагологічні (доповідь О. В. Юферевої), а також обговорено новітні методологічні проблеми викладання світової літератури в сучасних кризових умовах (доповідь О. М. Костюк). Матеріал доповідей охопив тексти світової літератури від Шекспіру до сучасності.

sect2405223.jpg

03 червня відбулася чергова зустріч у кінолекторії кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі». Було обговорено фільм Ернста Любича «Бути чи не бути» (1942 р.), який виявив свою вражаючу актуальність та викликав жваву дискусію щодо гумору під час війни. Було окреслено й театральні та літературні джерела фільму, простежено зв’язки його естетики з традиціями театру Макса Рейнхардта, школу якого пройшов Любич. Поговорили й про ранню творчість режисера, передивились кілька показових фрагментів з його комедій «Лялька» та «Ромео і Джульєтта в снігу», з яких можна було усвідомити, як складався і задум «Бути чи не бути», і той особливий комедійний стиль, який в історії кіно отримав назву «дотик Любича».

warmovies5.png

Наступна зустріч відбудеться 10 червня о 19.00 і буде присвячена легендарній стрічці Роберто Росселіні «Рим – відкрите місто». Запрошуємо всіх, хто зацікавився, приєднуватися за посиланням:https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema
27 травня відбулася чергова зустріч у кіноклубі кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі». Було обговорено легендарну стрічку Ч. Чапліна «Великий диктатор» (1940 р.) та в цілому тему війни у творчості видатного майстра комедії, його зусилля перемагати жах сміхом. Було виявлено, як у фільмі Чапліна «На плече!» (1918 р.), який є першим антивоєнним фільмом у світовому кінематографі, закладено зерно майбутнього «Великого диктатора». Було продемонстровано й кіноматеріали з архіву Чапліна, які не увійшли до його фільмів і в яких вже було винайдено кілька блискучих гегів та ситуацій, що потім увійшли до «Великого диктатора». Проаналізували також образ «негероїчного героя» фільму не тільки як фінальне втілення головної маски всієї комедійної творчості Чапліна – маски «маленького волоцюжки», а й як втілення архетипів простака і трікстера. Не оминули й тему «близнюковості» героя-гуманіста і диктатора у стрічці, виявивши як її загальнокультурні, так і чаплінські біографічні аспекти.

warmovies4.png

Наступного разу продовжимо розмову про комедії під час війни і про війну – будемо обговорювати фільм Ернста Любича «Бути чи не бути?». Зустріч відбудеться 3 червня о 19.00 в онлайн-форматі за посиланням:https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema